torsdag 17. april 2008

Eg ser

BJØRN EIDSVÅG- EG SER


En kjent sang som omtrent alle har hørt mange ganger.


Bjørn Eidsvåg uttrykker at han ikke kan gjøre ting for deg, du må klare det selv. Det er en trist stemning, men han gir uttrykk for å støtte personen og hjelpe han i de vanskelige tidene. For eksempel lyder tredje vers slik(http://www.lyricsdownload.com/eidsvag-bjorn-eg-ser-lyrics.html):
“Eg ser du vil gi opp,
men eg kan ikkje leva
livet for deg.
Du må leva det sjøl.
Men eg ve leva med deg.
Eg ve leva med deg.”


Teksten uttrykker at du må løse problemene selv, men man må hjelpe hverandre i vanskelige tider. Dette er noe Bjørn Eidsvåg gir sterkt uttrykk for. Sangen er enkel forstå for alle og enhver, man trenger ikke være en som er interessert i lyrikk. Han har ikke spesielt sterke språklige bilder, men du kan tenke deg situasjonen selv. Egentlig er sangen ganske trist.


Denne sangen er en av Bjørn Eidsvågs beste. Eidsvåg har skrevet utallige sanger så denne er populær. En trist sang som er brukt mye i for eksempel begravelser. En av de beste sangen lagd av en norsk artist mener jeg.


Hilsen Mikkel

Ingen kommentarer: