mandag 25. februar 2008

BLOGG OPPGAVE UKE 9

Sakprosa

Hallo

Denne uken er temaet for bloggen sakprosa, som vi jobber med for tiden i norskfaget. Vi har fått to oppgaver, hvor vi skal velge en av disse. Jeg har valgt og skrive om mitt forhold til sakprosa.

Jeg må innrømme at jeg ikke er noen lesehest, men aviser leser jeg en del. Selv syntes jeg det er greit og være oppdatert på nyhets-, og sammfunnsfronten. I tillegg er jeg ganske interessert i sport så det leser jeg og. Nesten hver dag ser jeg gjennom avisene vi har, og leser det jeg finner interessant. De forskjellige nettavisene pleier jeg også å se på. Aviser syns jeg er spennende, jeg liker å holde meg oppdatert og syns aviser er en god måte. De inneholder alt fra nyheter om enkelte personer til kultur og sport.





Sakprosaen gir meg informasjon i motsetning til skjønnlitteraturen. Det finns mye bra skjønnlitteratur, men den gir deg ikke fakta på samme måte.

Personlig liker jeg best å skrive artikler, hvor man argumenterer enten for eller i mot ett evne eller noen ganger begge deler. Denne sjangeren syns jeg er god, og ikke altfor vanskelig å skrive. Her kan man også bruke personlige meninger og ikke bare ting du kanskje ikke mener.

Hilsen Mikkel

Ingen kommentarer: